Produkter för exit management i s 4 hana (3)

Prognoshantering

Prognoshantering

Varför upprätta en prognos? För att kvantifiera de mål som ska uppnås För att bedöma livskraften i ett projekt (lansering av en ny verksamhet, en ny produkt, erövring av en ny marknad, förvärv av mark eller utrustning) För att uppskatta de finansiella behov som måste mobiliseras (särskilt om den hälsomässiga och/eller ekonomiska horisonten skulle bli dyster) För att identifiera risken för finansiella svårigheter så att de kan åtgärdas snabbt (det är viktigt att kunna hantera dessa svårigheter i förväg och inte "med kniven mot strupen", förhandla om kassakrediter, få ett lån, skjuta upp ett projekt) För att identifiera avvikelser mellan dina resultat och dina prognoser (genom att åtgärda detta optimerar du hanteringen av ditt företag) Av alla dessa skäl, överlåt oss att utföra din finansiella prognos som kommer att skickas till dig inom 48 arbets timmar.
Administrativ Hantering - Frigör dig från tidskrävande uppgifter som hindrar din utveckling

Administrativ Hantering - Frigör dig från tidskrävande uppgifter som hindrar din utveckling

Agenda hantering, möten, resor, brev, e-post... Skrivande av brev, anteckningar, sammanfattningar, protokoll,... Formatering av tabeller och PowerPoint-presentationer Administrativa åtgärder Gränssnitt mellan ditt företag och dina externa kontakter Allmänna tjänster (hantering av beställningar och inköp inom logistik, telefoni, utrustning, förnödenheter,...) Förhandlingar med leverantörer och kostnadsoptimering DINA FÖRDELAR Ingen mer tid som går förlorad på att hantera all pappersarbete Optimering av din interna hantering Du fokuserar dina resurser på utvecklingen av din verksamhet Befriad från administrativa begränsningar kan du leda ditt företag med mer lugn
Projektledningshjälp

Projektledningshjälp

Som en del av AMOA säkerställer vi alla steg i design, konstruktion och implementering som ingår i projekt för omstrukturering av informationssystem baserade på programvara: - Definition av styrdokumentet, hjälp med val av lösning, projektorganisation och projektets påverkananalys som är specifika för designfasen - Stöd till verksamheterna vid implementeringen av lösningen (hantering av relationen med integratören, uttryck för behov, stöd vid testning, skrivande av funktionsspecifikationer, utbildning av användare) samt förberedelse för den löpande driften (organisation av funktionell administration och intern support, val av underhållsleverantör) - Upprättande av en utvärdering och återrapportering av erfarenheter i post-projektfasen